Welke van deze 10 commercials wint de ‘Ster Gouden Loeki 2022’?

Nieuws

14 februari 2023
Business

Welke van deze 10 commercials wint de ‘Ster Gouden Loeki 2022’?

De strijd om de ‘Ster Gouden Loeki’ is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten! De commercials die nog in de race zijn voor dé publieksprijs voor tv-reclame zijn van Centraal Beheer Achmea, CliniClowns, KPN (2x), Kruidvat, KWF, McDonald’s, PLUS Supermarkt (2x) en Staatsloterij.

Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Zoals elk jaar bepaalt het publiek wie er met de felbegeerde prijs naar huis gaat. Tot en met 5 maart kan er gestemd worden via stergoudenloeki.nl.

DIT ZIJN DE FINALISTEN 

De finalisten van de Ster Gouden Loeki 2022 zijn bekend! Centraal Beheer Achmea, CliniClowns, KPN, Kruidvat, KWF, McDonald’s, PLUS Supermarkt en de Staatsloterij maken kans op de felbegeerde publieksprijs.

  • Centraal Beheer Achmea & DDB Unlimited met ‘Container’
  • CliniClowns & Sander van de Vlasakker en LegHetVast met ‘De lach die doet leven’
  • KPN & Dentsu Creative Amsterdam met ‘Glasvezel’
  • KPN & Dentsu Creative Amsterdam met ‘Blijf gaan met KPN Unlimited’
  • Kruidvat & DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat met ‘Iedereen verdient een mooie kerst’
  • KWF & Boris Creative met ‘Voor het leven’
  • McDonald’s & TBWA\NEBOKO met ‘Vakantieliefde’
  • PLUS Supermarkt & Wunderman Thompson met ‘Goed eten is een keuze’
  • PLUS Supermarkt & Energize met ‘Goed eten is samen eten’
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met ‘Wacht niet tot geluk je overkomt’

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van de finalisten staan op deze pagina.

BEKENDMAKING WINNAAR

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 9 maart onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam. Ster reikt die avond maar liefst drie prijzen uit: de Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki.

VOORGAANDE STER GOUDEN LOEKI-WINNAARS

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame. Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken. De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial ‘Zwanen’.

Bekijk alle oud-winnaars hier.

HOE WERKT DE STER GOUDEN LOEKI?

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 75% bepaald door het publiekspanel en voor 25% door het Nederlands publiek dat tot en met 5 maart kan stemmen op stergoudenloeki.nl.

Lees ook het nieuws over andere Campus-gerelateerde onderwerpen

Meer nieuws