Met een nieuwe campagne lanceert Ster de ‘Ster Reclamestarter’. In deze online omgeving krijgen ondernemers die starten met reclame toegang tot hulpmiddelen en voorbeelden om de stap naar landelijke reclame, die soms groot kan lijken, kleiner te maken.
Op ster.nl/reclamestarter zijn tips & tricks te vinden die adverteren makkelijker maken. Bijvoorbeeld een stappenplan waarin je stap voor stap inzicht krijgt in wat er allemaal bij een campagne komt kijken. Ook kun je berekenen welke mogelijkheden er zijn met jouw budget. Of inspiratie opdoen uit de verhalen van ‘reclamestarters’ die jou voorgingen. De komende tijd zullen er meer hulpmiddelen worden toegevoegd aan de website, alles met het doel de drempel tot landelijke reclame te verlagen. Het idee is: eerst meer weten, dan meer bereiken.
Naast deze online omgeving bestaat de nieuwe campagne uit tv- en radiocommercials, die vanaf vandaag op tv, radio en online te zien en te horen zijn bij de publieke omroep.
Klaar, maar waar begin je?
Al sinds 2018 voert Ster, de organisatie die de reclame bij de publieke omroep verkoopt, campagne onder de noemer ‘Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?’. Hiermee zette Ster de deuren open voor alle bedrijven – groot of klein, al adverterend of niet – die willen groeien. Maar stel dat je als organisatie klaar bent, waar begin je je reclameavontuur dan? En is het de investering waard?
Hester van Rijn, manager marketing & communicatie bij Ster: ‘Op die vragen willen we met de Ster Reclamestarter antwoorden geven. De stap naar landelijke reclame kan spannend zijn, dat begrijpen we bij Ster maar al te goed. Als organisatie ga je logischerwijs niet over één nacht ijs. Onze wens is om als Ster echt naast organisaties te gaan staan en hen met onze jarenlange ervaring te helpen deze stap makkelijker te maken.’
Verrast door het eigen succes
Sinds 2022 volgt Ster in de Ster-campagne Mart van Tuincentra TuinMart die wordt verrast door het succes van zijn eigen campagne. Enthousiast als hij is, draagt hij zijn bevlogenheid in de nieuwe campagne over op zijn vrienden en wijst hen op de Ster Reclamestarter: ‘Kunnen jullie ook groeien.’
TuinMart is een fictief bedrijf, maar staat symbool voor de honderden nieuwe organisaties die jaarlijks de weg naar Ster weten te vinden – met succes.
Van Rijn: ‘Reclame bij Ster is toegankelijker dan veel mensen denken. En starten met reclame kan ook vaak sneller en makkelijker dan gedacht. Of je nu een bedrijf bent dat zijn eerste stappen op de advertentiemarkt zet, een gevestigde onderneming die nieuwe mogelijkheden wil verkennen of een maatschappelijke organisatie die een boodschap wil overbrengen, de Ster Reclamestarter helpt je op weg bij je reclamereis.’
De Ster Reclamestarter is nu beschikbaar op de website van Ster en is toegankelijk voor alle organisaties die reclame willen maken op de publieke omroep.
Credits
Bureau: FCB Amsterdam
Creatie: Massimo van der Plas, Menno Blaauw, Leonhard Uijlenbroek
Account: Jolijn de Visser
Productie: Czar Amsterdam, Kay Lindhout
Opname: Soundcircus Soundstudios, Zeno Hehenkamp
Ster: Hester van Rijn, Maureen Nijssen, Sam van Groesen