Stagekenmerken
- Bij: VPRO
- Vanaf: 05-02-2024
- Duurt: In overleg
- Voor: 36 uur per week
- Soort stage: Multimedia en Design
- Opleidingsniveau: MBO
- Vergoeding: € 475,- bruto per maand bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Niet mogelijk
Wij zijn vanaf februari 2025 (startdatum in overleg) op zoek naar een stagiair die samen met ons social media-team concepten bedenkt, content ontwikkelt en meewerkt aan TikToks, Instagram Reels en Stories voor de online kanalen van de VPRO.
Via social media bereikt de VPRO rechtstreeks een miljoenenpubliek. Als stagiair maak je deel uit van Team Online (afdeling Publiek en Marketing). Je draagt bij aan het creëren en uitserveren van VPRO content op Instagram, TikTok en andere kanalen.
Je wordt daarin begeleid door een team van specialisten. Je leert online plannen te ontwikkelen, je creëert en selecteert content en kent aan het einde van je stage de ins outs van een social kanaalstrategie. De dagelijkse werkzaamheden bestaan uit ondersteunende en uitvoerende taken zoals:
- Het illustreren en/of vormgeven van social posts voor gebruik op Instagram, Tiktok en Whatsapp Broadcast
- Contentcreatie voor de titels van de VPRO
- Meedenken over online activaties
Je kent ons van programma’s als De Avondshow met Arjen Lubach, Plakshot, Tegenlicht, Dorst en 3voor12. We produceren een hele hoop, van serieus tot satire. En we zoeken altijd stagiairs.
Om bijvoorbeeld mee te produceren aan onze reisseries, om deel uit te maken van onze (web)redacties of om bekendheid voor onze programma’s te genereren. Voor nieuwsgierige, creatieve en talentvolle schrijvers, video- en radiomakers, vormgevers, producers of marketeers is er bij ons altijd plek.
Als VPRO zien wij de kracht van diversiteit en doen we ons uiterste best daarnaar te streven. We willen graag een inclusieve organisatie zijn en vinden het belangrijk dat jij je thuis voelt en je verder kan ontwikkelen.
Een fijne en gezellige stageplek waar je veel gaat leren.