Stagekenmerken
- Bij: RTL
- Vanaf: 01-02-2025
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 32 uur per week
- Soort stage: Marketing en Communicatie
- Opleidingsniveau: HBO
- Vergoeding: € 400,- bruto bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Niet mogelijk
Ben jij op zoek naar een uitdagende meewerkstage in de mediawereld waarbij je alles leert over mediatrends en advertising? Dan is deze stage iets voor jou!
Vanaf begin 2025 zoeken wij een enthousiaste stagiair die de afdeling Marketing Insights komt versterken. Tijdens deze stage duik je volop in de wereld van de mediatrends.
Je analyseert TV, online én social reclamecampagnes, leert alles over kijkcijfers, videostarts en impressies en krijgt inzicht in de commerciële kant van media en advertising. Ben jij analytisch? Heb jij commercieel inzicht? En ben je inmiddels enthousiast geworden, lees dan snel verder.
Als stagiair marketing insights verzamel je data en insights over de performance van onze content en de campagnes op onze platformen (RTL, Videoland, Buienradar, socials en partners waaronder The Walt Disney Company, Paramount en Warner Bros. Discovery). Hoeveel kijkers had Expeditie Robinson? Wie hebben er naar de nieuwste serie op Videoland gekeken? Hoeveel clicks en likes had de influencer-campagne op social media?
Je helpt met het maken van presentaties en het analyseren van data en leert hoe je deze cijfers en insights zo goed mogelijk kunt overbrengen. Herken jij jezelf in dit profiel? Dan zijn we op zoek naar jou!
In Nederland is Ad Alliance een vrij nieuw en jong bedrijf dat nog maar sinds 1 januari 2020 bestaat. Toch is het saleshuis geen nieuwe speler op de markt. Ad Alliance verzorgt de reclameverkoop voor de on- en offline mediakanalen van o.a. RTL Nederland, A+E Networks, Warner Bros. Discovery , Paramount, The Walt Disney Company Benelux en Ziggo Sport. Tevens verzorgen wij de verkoop van de online videovoorraad van het DPG-netwerk. Ons netwerk en uitgebreide influencer-portfolio leveren massabereik en toegang tot specifieke doelgroepen. We bieden een breed scala aan crossmediale campagne-oplossingen met een focus op video. Voor elke klantvraag hebben we een doeltreffende en creatieve oplossing, van de strategie tot de executie.
-
Een leerzame stage bij een dynamisch en succesvol mediabedrijf
-
De mogelijkheid om deels thuis te werken (hybride werken)
-
Een kantoor op loopafstand van treinstation Hilversum Media Park
-
Tal van extra’s zoals een gameroom, massagestoel en yoga-klas
-
Een maandelijkse borrel
-
Een team van 15 enthousiaste collega’s