Stagekenmerken
- Bij: BNNVARA
- Vanaf: 10-02-2025
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 40 uur per week
- Soort stage: Audio Visueel
- Opleidingsniveau: MBO
- Vergoeding: € 475,- bruto bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Niet mogelijk
Het platform 101Barz van de omroep BNNVARA maakt al jaren online content ten behoeve van de Nederlandse hiphopscene. Rappers van eigen bodem, achtergrondinformatie over bepaalde actualiteiten binnen deze scene en alles wat te maken heeft met de ontwikkeling van deze cultuuruiting passeren de revue.
Tijdens je stage bij 101Barz zul je als Camjo en Regisseur stagiair de volgende taken voor je rekening nemen:
- Het filmen en monteren van de welbekende 101Barz sessies
- Het bedenken en uitvoeren van interviews en items over personen binnen de Nederlandse hiphop
- Meedenken over de invulling van alle content die op verschillende kanalen wordt gedistribueerd
BNNVARA verzorgt zo’n 3000 uur televisie en 5000 uur radio per jaar. Daarnaast organiseren we evenementen en knallen we dagelijks heel wat kilobytes de cyberruimte in. We maken programma’s als Zembla, Spuiten en Slikken, De Wereld Draait Door, De Nieuws BV, First Dates en #BOOS. BNNVARA wil een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving. We maken verhalen die nodig zijn, en die ertoe doen. Nieuwe en waardevolle verhalen die jou het liefst vol raken. De best verkrijgbare versie van de waarheid: die moet altijd boven tafel. Dat willen we delen. En in het beste geval zelfs is dat zó positief, leerzaam en meeslepend, dat je in beweging komt. Daarvoor gooien wij alles in de strijd. Je kunt alleen stage lopen bij BNNVARA als je staat ingeschreven bij een opleiding.
Tijdens deze stage zul je 40 uur per week je inzetten als volwaardig lid van de redactie. Binnen deze 5 maanden stage leer je de volgende competenties:
- Functioneren in teamverband
- Ontwikkeling op het gebied van audiovisuele techniek en inhoud
- Creatieve vrijheid om eigen initiatief door te voeren in de content
- De verschillen tussen televisie en internet en hoe deze verschillen keuzes in het creatieve proces beïnvloeden
- Omgang met mensen uit de muziekindustrie