RTL heeft een nieuwe visuele identiteit, met één logo voor alle zenders. Het meerkleurige logo staat voor de verscheidenheid en de diversiteit van hun aanbod en is overal terug te zien: in de bedrijfscommunicatie en op de TV-zenders RTL 4, 5, 7, 8, RTL Z én de themazenders RTL Crime, RTL Lounge en RTL Telekids. Ook op RTL.nl en in de RTL-app werken ze vanaf nu met dit logo. De zender hoopt zo haar kijkers, bezoekers, relaties en werkzoekenden één ervaring bieden. Oftewel: één RTL!
RTL is de zender voor verhalen waar Nederland zich in kan herkennen. Verhalen die verbinden, die het gesprek van de dag bepalen en de actualiteit dichtbij brengen. Deze content vormt het hart van de nieuwe huisstijl. Het nieuwe veelkleurig logo focust op de veelzijdigheid van het aanbod en kleurt daarom mee met de content. Het staat voor de verscheidenheid en de diversiteit van de programma’s en het online aanbod.
Speelse en kleurrijke illustraties
Naast het kleurrijke logo, gebruikt de zender ook illustraties met veel kleur in de corporate huisstijl. De nieuwe visual identity is ontwikkeld door een team van Nederlandse vormgevers: John Beckers, Eveline Schram en Anouk van Dijk. Belangrijke thema’s van RTL Nederland, zoals diversiteit, inclusiviteit, duurzaamheid en de herkenbaarheid van maatschappelijke en culturele waarden komen in deze illustraties en de animaties verder tot leven.