NPO Radio 5 maakt weer een mooie groei door. Dat blijkt uit de luistercijfers van augustus en september die vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
NPO Radio 5 laat in de kerndoelgroep 55+ een forse groei van ruim 11 procent in luistertijdaandeel zien: van 11,3 procent in 2021 naar 12,6 procent dit jaar. Ook in de doelgroep 10+ zien we een mooie stijging voor de zender: van 6,4 procent naar 6,7 procent marktaandeel ten opzichte van de vorige luisterperiode. Daarbij doet NPO Radio 5 het ook in deze doelgroep goed in vergelijking met een jaar geleden: in 2021 behaalde de zender in 10+ nog een marktaandeel van 5,8 procent. Een jaar later is dat dus ruim 15 procent hoger.
Winst voor 3FM
Naast NPO Radio 5 noteert ook NPO 3FM mooie cijfers. De zender groeit in de kerndoelgroep 25-45 van 4,0 naar 4,6 procent ten opzichte van de vorige luisterperiode en stijgt relatief met maar liefst 21% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
In 10+ heeft de zender eveneens een stijging te pakken ten opzichte van de vorige luisterperiode. Hier stijgt NPO 3FM van 2,0 naar 2,3 procent marktaandeel.
NPO Radio 2 mooie tweede positie
NPO Radio 2 behoudt op 10+ een mooie tweede positie met een marktaandeel van 11,7% op 10+, waar dit de luisterperiode van een jaar geleden nog 11,4% was.
Ben je benieuwd naar mooie radio-evenementen in het najaar? Klik dan hier om verder te lezen
Bron: Ster Reclame