Vooruitblik op Dutch Media Week: ‘Level Up!’ naar de toekomst van media

Nieuws

30 september 2024
Business

Vooruitblik op Dutch Media Week: ‘Level Up!’ naar de toekomst van media

Dutch Media Week, het jaarlijkse hoogtepunt van de Nederlandse media-industrie, keert dit jaar terug met het thema “Level Up!”. Van 30 september tot en met 6 oktober staat het Media Park in Hilversum in het teken van innovatie en technologische vooruitgang. John Leek, manager Creatieve Industrie en Media bij Beeld & Geluid, biedt inzicht in wat bezoekers kunnen verwachten en hoe Dutch Media Week zich steeds verder ontwikkelt.

Met dit jaar zeven organiserende partners, waaronder Beeld & Geluid, Gemeente Hilversum en de Media Campus NL, is Dutch Media Week uitgegroeid tot een evenement dat de hele media-industrie vertegenwoordigt. Volgens Leek markeert deze editie een belangrijke overgang: “Waar Dutch Media Week eerder vooral door Beeld & Geluid werd georganiseerd, dragen nu meerdere partijen bij aan het succes van het evenement. Dit vergroot de impact en zorgt ervoor dat we een breder publiek kunnen bereiken.”

De kern: innovatie en technologische vernieuwing

Het overkoepelende thema “Level Up!” is een oproep aan de sector om op alle fronten te innoveren, zowel nationaal als internationaal. Innovatie is de rode draad door de verschillende programmaonderdelen heen, en AI, deepfake-technologie en immersive content krijgen hierbij een centrale plaats. Volgens Leek zullen deze technologische ontwikkelingen de toekomst van de media-industrie bepalen: “AI en deepfake bieden ongekende mogelijkheden voor creatie en innovatie. Mediaorganisaties moeten mee veranderen om relevant te blijven.”

Wil je meer lezen over de visie van John Leek over Dutch Media Week en de impact van technologie op de media-industrie? Lees het volledige interview hier.

Lees ook het nieuws over andere Campus-gerelateerde onderwerpen

Meer nieuws