‘Hooggeëerd Publiek!’ thema Journalism Day

Nieuws

7 oktober 2022
Business

‘Hooggeëerd Publiek!’ thema Journalism Day

‘Hooggeëerd Publiek!’ is het thema van de Journalism Day op vrijdag 7 oktober tijdens Dutch Media Week. Kwalitatief journalistiek onderzoek wordt steeds belangrijker in onze huidige maatschappij. Iedereen kan met zijn telefoon nieuws maken, maar hoe doe je dit echt goed? Dit en nog veel meer leer je tijdens de journalistiek dag.

Een dag waarin pers en publiek met elkaar in gesprek gaan en onderzoeken hoe de journalistiek nog beter kan aansluiten bij de behoeftes van het publiek. Samen gaan ze op zoek naar nieuwe vormen, beelden en inhoud rondom verhalen in en voorbij het nieuws. Met als doel de kloof tussen publiek en pers te verkleinen en de relatie te verbeteren.

De dag begint met een serie inspirerende Talks, gevolgd door een aantal workshops in de middag. Wat dacht je van: nieuws en achtergronden brengen op de plek waar je publiek al zit, bijvoorbeeld het gameplatform Twitch? (3optwitch van NTR). Of met behulp van data de portefeuilles van je redactie omgooien, in overleg met je doelgroep? En, last but not least: nieuws brengen voor een laaggeletterd publiek, hoe doe je dat?

Deze Journalism Day wordt geleid door Ernst-Jan Pfauth, mede-oprichter van De Correspondent, mediacolumnist bij NRC en podcastmaker over media, cultuur en technologie (De POM podcast).

Hier wil je bij zijn!

Bekijk hier het volledige programma!

Lees ook het nieuws over andere Campus-gerelateerde onderwerpen

Meer nieuws