Informatie
- 30 september
- Beeld & Geluid, Media Parkboulevard 1, 1217 WE, Hilversum
- 12:00 tot 19:00 uur
- 90,00
Dit jaar staat Dutch Media Week, van 30 september tot 6 oktober, in het teken van ‘Level Up!’, de eerste stap naar een geheel nieuwe opzet in 2025. Het thema benadrukt de noodzaak van voortdurende vernieuwing binnen de mediasector door technologische vooruitgang en veranderend consumentengedrag. Een van de hoogtepunten van het programma is ‘Business Day: Future of content creation’.
Tijdens de Business Day op 30 september staan de kansen en uitdagingen van technologische innovaties als AI en immersive content centraal.
Nieuwe technologieën en veranderend mediagedrag zetten de mediawereld aan tot innovatie. Waar mediabedrijven ooit het monopolie hadden op nieuws en entertainment, kan tegenwoordig iedereen met revolutionaire AI-tools als Sora of Unreal een volledige film maken. De onschatbare aantrekkingskracht van sociale media met name op jongeren en minderheidsgroepen vraagt van strategen en contentmakers nieuwe formats en kanalen, om deze doelgroepen te blijven betrekken. Deze technologische ontwikkelingen en democratisering van media leiden tot nieuwe programmaformats, samenwerkingen en markten, met talloze cross-overs tussen traditionele media, nieuwe media en de gaming-industrie.
Programma
- 13.30 – 14.45 uur | Opening door Reinout Oerlemans
- 14.45 – 15.00 uur | Pauze
- 15.00 – 16.00 uur | Diverse workshops over o.a. nieuwe productie technieken en content formats
- 16.00 – 16.30 uur | Pauze
- 16.30 – 17.45 uur | Keynote speech van Ezra Eeman met aansluitende panel discussie
- 17.45 – 19.00 uur | Netwerkborrel
Sprekers
Reinhout Oerlemans
Reinout Oerlemans is al 25 jaar een toonaangevende kracht in de media- en entertainmentindustrie. Als voorzitter en Chief Creative Officer van 3BMG (3 Ball Media Group) leidt hij een internationaal productiebedrijf dat zowel gevestigde als opkomende producenten ondersteunt. Oerlemans begon zijn carrière voor de camera, onder andere als acteur in Goede Tijden, Slechte Tijden en presentator van programma’s zoals American Idol in Nederland. In 2001 richtte hij het succesvolle productiebedrijf Eyeworks op, dat in 2014 werd verkocht aan Warner Bros. Tijdens Dutch Media Week deelt hij zijn inzichten en visie op de toekomst van de entertainmentindustrie.
Kerrie Finch
Kerrie Finch is een super-connector en oprichter van FinchFactor, een reputatiemanagementbedrijf met kantoren in Amsterdam, Londen en Los Angeles. Ze is ook de oprichter van SheSays AMS en een vertegenwoordiger voor LIONS Festivals. In 2023 verliet ze FinchFactor na een succesvolle carrière.
Tanya Ponomareva
Tanya Ponomareva is een bekroonde creative director bij gospooky, gespecialiseerd in AR, XR en technologie. Met een carrière vol internationale erkenning, waaronder Cannes Lions en D&AD, staat ze bekend om haar mensgerichte, provocatieve en activistische benadering van creativiteit.
Lars Bastholm
Lars Bastholm is de oprichter van Bastholm Creative Consulting, een AI-adviesbureau, en mede-oprichter van The Scandinavian Creative AI Summit. Met een achtergrond als internationaal creatief leider, heeft Lars talloze awards gewonnen en is hij een expert op het snijvlak van technologie en storytelling.
Jeroen van der Most
Jeroen van der Most maakt al sinds 2010 kunst met en over AI. Een ware pionier dus. Hij spreekt en exposeert wereldwijd. Zijn werk was te zien in museums en op beurzen van Las Vegas tot Hong Kong. Ook maakte hij kunst voor organisaties als NVIDIA, Microsoft, Amnesty International en het S+T+ARTS innovatieprogramma van de EU.
Nicole Yershon
Nicole Yershon is een pionier en inspiratiebron op het gebied van innovatie, die bedrijven de 21e eeuw in loodst. Ze is oprichter van The NYC en voormalig hoofd van Ogilvy Labs. Nicole is auteur van de bestverkochte boek ‘Rough Diamond’ en een veelgevraagd spreker over disruptie en bedrijfstransformatie.
Nicoletta Iacobacci
Nicoletta Iacobacci is een wereldwijde expert in ethiek en opkomende technologieën, met een focus op publieke media. Ze is lid van het Ethiek & Integriteit Team van de Europese Commissie en doceert aan Webster University in Genève. Haar werk richt zich op de ethische implicaties van AI en technologie in de samenleving.
Ezra Eeman
Ezra Eeman is directeur Strategie bij de NPO en een expert op het gebied van AI en de toepassing ervan in media en journalistiek. In zijn nieuwsbrief Wayfinder analyseert hij trends, onderzoekt hij de digitale transformatie en de toekomst van nieuwsmedia, en benadrukt hij de cruciale rol van AI in het vernieuwen en verbeteren van journalistieke processen.
Koop hier je tickets.
Foto: Feike Faase