RTL Nederland maakt vandaag, maandag 13 februari, bekend dat Ellen van den Berghe (35) per direct de nieuwe Chief Marketing Officer is binnen RTL Nederland. Hiermee volgt zij Lucien Brouwer op die eind van vorig jaar RTL Nederland verliet. Van den Berghe is sinds 2011 werkzaam bij RTL Nederland en meest recent als Head of Content Videoland. In haar nieuwe functie als Chief Marketing Officer treedt zij ook toe tot de directie.
Van den Berghe is sinds 2011 werkzaam bij RTL Nederland en heeft diverse functies bekleed op het gebied van content en video on demand. In haar laatste rol, sinds mei 2017, als Head of Content van Videoland, was zij onder andere verantwoordelijk voor de contentstrategie.
Sven Sauvé over de aanstelling van Ellen van den Berghe als Chief Marketing Officer:
“Ellen is als trainee binnengekomen bij RTL en is uitgegroeid tot een visionair in het streaming domein. Ze is vanaf dag een betrokken bij de ontwikkeling van Videoland. Innovatiekracht en een sterke connectie met de behoefte van de Nederlandse kijker maken haar tot de beste keus. Ik ben trots dat zij ons directieteam komt versterken en heb het vertrouwen dat we Videoland met haar aan het roer tot nieuwe hoogten kunnen brengen.”
Ellen van den Berghe over haar nieuwe stap binnen RTL Nederland:
“Ik ben zakelijk opgegroeid met Videoland en ik ben ontzettend trots op waar we nu staan. Dat hebben we bereikt met een betrokken en ambitieus team en daar houdt het wat mij betreft niet op. Ik geloof dat we voor onze abonnees, makers en partners nog meer kunnen betekenen. Mijn eerste focus ligt op de groeistrategie en het verstevigen van onze partnerships. De ambitie is om van Videoland de nummer 1 streamer te maken.”
Onder leiding van CEO Sven Sauvé neemt Van den Berghe als Chief Marketing Officer plaats in de directie van RTL Nederland naast Chief Content Officer Peter van der Vorst, Chief Technical Officer Giovanni Piccirilli, Chief Commercial Officer Ton Rozestraten en Chief Financial Officer Olivier Zacharia. Hiermee is de directie van RTL Nederland compleet.