Dutch Media Week lanceert de Magische Mediastage

Nieuws

5 juli 2023
Nieuws & Events

Dutch Media Week lanceert de Magische Mediastage

Tijdens de Dutch Media Week Xperience Days die op 7 en 8 oktober 2023 in mediastad Hilversum plaatsvinden, kan iedereen een kijkje nemen achter de schermen bij mediabedrijven en televisiestudio’s of lezingen volgen van programmamakers. Maar voor wie aan den lijve wil ervaren hoe het is om in de mediasector te werken, introduceert Dutch Media Week de Magische Mediastage. Een ministage van maximaal 1 dag waar iedereen tussen de 8 en 88 jaar aan mee kan doen. Een bijzondere kans om zelf te ervaren hoe het is om aan de slag te gaan met banen die in deze branche mogelijk zijn.

De Magische Mediastage biedt iedereen een kans op een bijzondere ervaring bij een van de vele bekende mediabedrijven door heel Nederland die hun medewerking hebben toegezegd. Denk hierbij aan Radio 1-programma Nachtzuster, mediamuseum Beeld & Geluid, NEP Group, NOS Langs de Lijn, het Nederlands Film Festival, producent Banijay Benelux en Esports campus H20. Een volledige lijst met alle mediabedrijven en de stageplaatsen die ze beschikbaar stellen, wordt vanaf 1 augustus bekendgemaakt via de website van Dutch Media Week.

Aanmelden Magische Mediastage

Van 11 augustus tot en met 3 september kan iedereen inschrijven op zijn of haar ultieme stageplaats. Relevante ervaring is niet nodig, je moet alleen zo origineel en overtuigend mogelijk duidelijk maken waarom jij gekozen moet worden. Op vrijdag 15 september worden alle deelnemers aan de Magische Mediastage bekendgemaakt. Alle stages vinden plaats tijdens Dutch Media Week, van maandag 2 tot en met zondag 8 oktober.

Meer informatie: www.magischemediastage.nl en www.dutchmediaweek.nl

Over Dutch Media Week

Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 2 tot en met 8 oktober 2023 laat Nederlands grootste mediafestival zowel maker als gebruiker de impact van media op ons dagelijks leven ervaren. Een week waarin de vele ontwikkelingen en initiatieven in de Nederlandse media-industrie worden belicht, gestimuleerd en gepromoot; van innovatie en creatie tot bijzondere verhalen en talentontwikkeling. Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld & Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing, Stadsfonds Hilversum en de ROM.

Lees ook het nieuws over andere Campus-gerelateerde onderwerpen

Meer nieuws