Media Park belangrijkste hub voor Dutch Media Week
De meeste mensen kennen Herman Dummer wel als de drijvende kracht achter de Dutch Media Week. Maar er zijn uiteraard nog veel meer mensen betrokken bij het evenement. Een belangrijke schakel is marketeer Sten Vos van Beeld en Geluid. Hij ziet het Media Park als de kern van de week. “De verbinding met de stad Hilversum is belangrijk, maar het Media Park is de belangrijkste hub voor de Dutch Media Week. We willen graag laten zien welke toffe dingen hier gebeuren.”
De afgelopen twee jaar was het behelpen voor de Dutch Media Week (DMW). In verband met Corona moest een groot deel van de activiteiten online plaatsvinden. Voor Sten is het eigenlijk de eerste DMW die geen beperkingen heeft als het gaat om publieksbezoek. “Ik heb m’n marketingplan dan ook flink moeten bijstellen. Met name de timing is nu helemaal anders.”
Een belangrijk onderdeel van de DMW zijn de ‘Xperience Days’ op zaterdag 8 en zondag 9 oktober. Dat is het publieksevenement van de DMW. “We willen het publiek meer inzicht geven in de manier waariop hier op het Media Park producties tot stand komen. We zijn er bijvoorbeeld heel blij mee dat Viaplay z’n deuren opent voor het publiek. Zij laten onder meer hun virtuele studio zien.”
Doordeweeks staan op de DMW de activiteiten voor mediaprofessionals centraal. De week is in thema’s verdeeld. Maandag 3 oktober is Innovation Day, dinsdag 4 oktober Business Day, woensdag 5 oktober Talent Day, donderdag 6 oktober Games Day en vrijdag 7 oktober Journalism Day. “We werken voor deze dagen veel samen met gespecialiseerde partijen, zoals de Dutch Games Association. Dat werkt goed. Corona is in die zin een zegen voor ons geweest. Het heeft geleid tot meer focus op de mediaprofessionals.”
De DMW heeft ook een primeur: de nieuwe evenementenvloer van Beeld en Geluid is tijdens de week voor het eerst open. Daar zal onder meer het Dutch Media Week Award Diner plaatsvinden.
Ook wil de organisatie van de DMW graag de bewoners van het Media Park en mediabedrijven in de directe omgeving meer bij het event betrekken. “Daarin kunnen we nog wel stappen maken”, geeft Sten toe.
De Dutch Media Week moet zich echt nog verder ontwikkelen. “Vergeet niet dat dit pas de 7e editie is. Vergelijkingen met gevestigde namen als het Nederlands Film Festival of de Dutch Design Week zijn logisch. Het is ook goed dat dat gebeurt. Het zorgt er ook voor dat wij scherp blijven. De ambitie om op het niveau van die festivals te komen is er zeker.”