Kenmerken
- Bij: NPO
- Branche: Communicatie
Ben jij de drijvende kracht achter succesvolle online campagnes en weet je precies hoe je resultaten meetbaar maakt en optimaliseert? Heb je een passie voor data-analyse, SEA, SEO en conversieoptimalisatie? Dan ben jij onze nieuwe online campagne marketeer. Bij ons krijg je de kans om de digitale strategie van de publieke omroep naar een hoger niveau te tillen en een directe impact te hebben op ons publiek. Stap in een dynamische rol waar jouw inzichten en acties zorgen voor maximale online groei!
Je komt als online campagne marketeer te werken op de afdeling Marketing, die het publiek op tal van manieren aanspoort de content van de publieke omroep te bekijken, te beluisteren of te gebruiken. We willen met iedereen een band opbouwen, om de persoonlijke en maatschappelijke impact van het veelzijdige media-aanbod zo groot mogelijk te laten zijn. De afdeling Marketing bestaat uit twee sub teams: Marketingcommunicatie en Continuïteit & Promotie (C&P), en is onderdeel van de directie Publiek & Marketing, waar ook Publieksonderzoek en Corporate Communicatie onder vallen.
Dit ga je bij ons doen
- Ontwikkelen en uitvoeren van online marketingstrategieën en -campagnes die bijdragen aan de groei van en betrokkenheid bij de NPO;
- samenwerken met de marketingcommunicatiemanager om mediabriefings op te stellen op basis van duidelijke doelstellingen en KPI’s;
- implementeren van impactvolle cross mediale marketingcampagnes in samenwerking met ons mediabureau;
- opzetten en optimaliseren van betaalde campagnes op verschillende social mediakanalen en het toepassen van data gedreven inzichten om de prestaties te maximaliseren;
- samenwerken met het social media team van de NPO, met een focus op het adviseren over de beste paid ondersteuning voor organische content en het verhogen van bereik en engagement;
- rapporteren van campagneresultaten, KPI’s en inzichten aan interne stakeholders en aanbevelingen doen voor toekomstige optimalisaties;
- samenwerken met data- en publieksonderzoeksteam om data uit meerdere bronnen te analyseren en te vertalen naar concrete optimalisaties voor campagnes;
- bewaken van het budget en zorgen voor een optimale toewijzing van middelen om de beste impact te maken.
Dit breng je mee
- Je hebt aantoonbare ervaring met het opzetten en optimaliseren van betaalde online campagnes op socialmedia/advertentieplatformen;
- je bent analytisch sterk en hebt ervaring met datagedreven optimalisatie van campagnes, waarbij je gebruik maakt van analytics tools;
- je bent creatief in het bedenken van nieuwe ideeën, maar ook pragmatisch in de uitvoering en optimalisatie van campagnes;
- je bent een teamspeler met uitstekende communicatievaardigheden en hebt een proactieve werkhouding;
- je weet tijdens gesprekken de leiding te nemen en inspireert anderen om jouw ideeën te omarmen.
Arbeidsvoorwaarden
- Iedereen is welkom. Ook als je bijvoorbeeld een arbeidsbeperking hebt en er aanpassingen nodig zijn;
- bij de NPO werken we hybride en kennen we flexibele werktijden;
- je ontvangt een vaste eindejaarsuitkering van 6% over het jaarsalaris;
- je krijgt 200 vakantie-uren (o.b.v. 36 uur);
- wij hebben een NPO Academy zodat je jezelf verder kunt ontwikkelen.
De functie van online campagne marketeer wordt voor 36 uur per week ingevuld. Je krijgt een jaarcontract en het salaris ligt tussen de € 3.651,= en € 5.742,= bruto per maand op basis van 36 uur. We schalen in op basis van opleiding, ervaring en equal pay m/v/x.
Interesse?
Wil je meer weten over de functie van online campagne marketeer? Neem dan contact op met Mike Morret, marketingstrateeg digitaal, via 06 42 55 55 15. Je kunt ook appen of bellen met Jolanda Janssen, recruiter, via 06 23 63 71 31. Heb je geen vragen en ben je enthousiast, stuur jouw cv en motivatiebrief (t.a.v. Caroline Will).
Wanneer ontvang je een reactie?
Je kunt solliciteren tot en met dinsdag 03 december 2024.
05 december 2024: terugkoppeling sollicitatie
11 december 2024: eerste sollicitatiegesprekken (ochtend)
12 december 2024: terugkoppeling eerste sollicitatiegesprekken
16 december 2024: tweede sollicitatiegesprekken (einde ochtend / begin middag)
17 december 2024: terugkoppeling tweede sollicitatiegesprekken
19 december 2024: aanbod arbeidsvoorwaarden (telefonisch en per email)