NPO FunX presenteert een nieuwe landelijke online marketingcampagne waarin local heroes uit verschillende steden centraal staan. Voor het eerst breidt FunX zijn focus uit naar grote steden buiten de Randstad: naast Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag zijn nu ook Almere, Arnhem, Eindhoven, Enschede en Tilburg toegevoegd. In elke campagnevideo speelt een local hero uit de betreffende stad de hoofdrol. De campagne viert urban cultuur en muziek in al haar vormen, of het nu op straat, online of in de studio plaatsvindt.
Sinds afgelopen maandag zijn de video’s online te zien via social media, de online kanalen van de publieke omroep en te horen op de radiozenders van de publieke omroep. De FunX-campagne weerspiegelt het diverse karakter van het station, met talenten uit de scene zelf nauw betrokken bij de totstandkoming. Producer Trobi maakte de moodtape, en lokale talenten zijn in elke stad te zien in hun eigen video’s.
Chanelva Rier, zendermanager van NPO FunX, benadrukt de kracht van de campagne: “Deze campagne laat zien waar FunX voor staat: een mix van verschillende culturen, interesses en talenten van onze doelgroep, met muziek als rode draad. We willen onze aanwezigheid vergroten, niet alleen in de vier grote steden, maar ook in Almere, Arnhem, Eindhoven, Enschede en Tilburg, waar FunX verder wil groeien. Samen met onze community vieren we de cultuur en bouwen we aan een inclusieve toekomst.”
FunX groeit verder buiten de Randstad
FunX heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een 360-graden jongerenmerk dat aansluit bij de interesses van stadsjongeren op het gebied van muziek, lifestyle en maatschappelijke thema’s. Het station bereikt wekelijks één op de drie jongeren in de grote steden en is daarmee het meest beluisterde radiostation onder stadsjongeren. Met de nieuwe merkstrategie hoopt FunX zijn kenmerkende geluid te verspreiden naar andere steden in Nederland en zo ook luisteraars buiten de Randstad te bereiken.
Your City, Your Sound
De campagne introduceert de nieuwe slogan “Your City, Your Sound” om het FunX-verhaal tot leven te brengen. Publiek ziet een stadsspecifieke versie van de campagne, met herkenbare locaties en inspirerende lokale helden. Zo toont Jade uit Rotterdam haar missie om inclusieve ruimtes te creëren voor vrouwen met het eerste women+ only hiphopfeest van Nederland. Bcy Marques, kunstenaar en ondernemer uit Eindhoven, en Shanity, een creatieve danseres uit Utrecht, delen hun unieke talenten en passie.
Beeld: NPO FunX