Kenmerken
- Bij: NPO
- Branche: Media
Ben jij een datagedreven marketeer met een passie voor effectieve e-mailcampagnes? Heb jij ervaring met CRM-systemen en wil je bijdragen aan het verhogen van betrokkenheid bij en retentie van de Nederlandse publieke omroep? Dan ben jij onze nieuwe CRM Marketeer!
Je komt als CRM Marketeer te werken op de afdeling Marketing, die het publiek op tal van manieren aanspoort de content van de publieke omroep te bekijken, te beluisteren of te gebruiken. We willen met iedereen een band opbouwen, om de persoonlijke en maatschappelijke impact van ons media-aanbod zo groot mogelijk te laten zijn. De afdeling Marketing bestaat uit twee subteams: Marketingcommunicatie en Continuïteit & Promotie (C&P), en is onderdeel van de directie Publiek & Marketing, waar ook Publieksonderzoek en Corporate Communicatie deel van uitmaken.
Dit ga je bij ons doen
Als CRM Marketeer speel je een belangrijke rol in het versterken van de band met het publiek door middel van doelgerichte, gepersonaliseerde marketingcampagnes. Zo ben je verantwoordelijk voor het analyseren van gebruikersdata en het ontwikkelen van gerichte marketingcampagnes om betrokkenheid te vergroten en gebruikers langer aan de publieke omroep te binden. Daarnaast stimuleer je cross engagement door gebruikers aan te moedigen de content van verschillende omroepen en aanbodkanalen binnen onze platformen te ontdekken en te consumeren. Door jouw inzichten breng je de CRM-strategie van de NPO naar een hoger niveau en draag je bij aan de groei van de aanbodkanalenen het versterken van de relatie met het publiek.
Dit doe je graag
- Analyseren van gebruikersdata en segmenteren van doelgroepen om inzichten te krijgen in kijk- en luistergedrag;
- ontwikkelen, uitvoeren en optimaliseren van CRM-campagnes met een focus op retentie en engagement voornamelijk via e-mailmarketing;
- in samenwerking met verschillende teams de customer journey vormgeven en verbeteren, om een naadloze ervaring te bieden over verschillende platformen;
- campagneprestaties monitoren en rapporteren om zo doorlopend te optimaliseren op basis van data;
- beheren en verrijken van gebruikersdata in CRM-systemen om campagnes persoonlijker en relevanter te maken;
- proactief bijdragen aan de overkoepelende digitale strategie, door jouw datagedreven inzichten te delen met het team.
Dit breng je mee
- Op jouw cv staat minimaal 5 jaar relevante, gedegen en aantoonbare ervaring als CRM Marketeer of een vergelijkbare rol;
- je hebt kennis van CRM-systemen en ervaring met marketing automation tools (bijv. Salesforce, HubSpot of vergelijkbare systemen);
- je hebt ervaring met doelgroepsegmentatie, gepersonaliseerde e-mailcampagnes en het opzetten van A/B-testen;
- je hebt sterke analytische vaardigheden en ervaring met data-analyse tools als Power BI en Excel;
- uitstekende communicatieve vaardigheden.
Als CRM marketeer heb je lef en een gezonde dosis overtuigingskracht. Je bent een verbinder en weet tegengas te geven waar nodig, zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Met heldere, bondige communicatie, waar nodig aantrekkelijk gepresenteerd, weet jij draagvlak te creëren bij collega’s.
Arbeidsvoorwaarden
- iedereen is welkom. Ook als je bijvoorbeeld een arbeidsbeperking hebt en er aanpassingen nodig zijn;
- bij de NPO werken we hybride en kennen we flexibele werktijden;
- je ontvangt een vaste eindejaarsuitkering van 6% over het jaarsalaris;
- je krijgt 200 vakantie-uren (o.b.v. 36 uur);
- wij hebben een NPO Academy zodat je jezelf verder kunt ontwikkelen.
De functie van CRM marketeer wordt voor 36 uur per week ingevuld. Je krijgt een jaarcontract en het salaris ligt tussen de € 3.651,= en € 5.742,= bruto per maand op basis van 36 uur. We schalen in op basis van opleiding, ervaring en equal pay m/v/x.
Interesse?
Wil je meer weten over de functie van CRM marketeer neem dan contact op met Caroline Will, marketing manager, via 06 50 84 46 04. Je kunt ook appen of bellen met Jolanda Janssen, recruiter, via 06 23 63 71 31. Heb je geen vragen en ben je enthousiast, stuur jouw cv en motivatiebrief (t.a.v. Caroline Will) via deze link.
Wanneer ontvang je een reactie
Je kunt solliciteren tot en met zondag 01 december 2024.
03 december 2024: terugkoppeling sollicitatie
09 december 2024: eerste sollicitatiegesprekken (middag)
10 december 2024: terugkoppeling eerste sollicitatiegesprekken
12 december 2024: tweede sollicitatiegesprekken (ochtend)
16 december 2024: terugkoppeling tweede sollicitatiegesprekken
17 december 2024: aanbod arbeidsvoorwaarden (telefonisch en per email)