Visie Media Park 2030

NIEUWE STEDELIJKE VISIE

Op 7 september hebben de Gemeente Hilversum en Media Park Enterprise de resultaten gepresenteerd van verschillende onderzoeken naar de toekomst van het Media Park.

ACHTERGROND
Al vanaf de jaren ’60 van de vorige eeuw is Hilversum het centrum van de Nederlandse media, met het Media Park als kloppend hart. Gedreven door de razendsnelle ontwikkelingen in de media-sector en de grote uitdagingen waar de mediabedrijven voor gesteld staan, hebben de belangrijkste stakeholders van het Media Park in 2017 de handen ineengeslagen om samen te komen tot een nieuwe stedelijke visie voor het Media Park. De ambitie is om het Media Park verder te ontwikkelen tot een bruisende media-campus; de place-to-be voor alle relevante spelers in de media-industrie. Een campus waar gewerkt wordt aan en met de meest geavanceerde media technologieën. Waar studenten opgeleid worden tot toekomstige media professionals. Een omgeving waar media professionals, studenten en bezoekers samen komen om van elkaar te leren.

VERSCHILLENDE SCENARIO’S

Het onderzoek van UNStudio naar de toekomstmogelijkheden van het Media Park heeft verschillende scenario’s opgeleverd van eenvoudige aanpassingen tot meer ingewikkelde oplossingen. Bekijk hieronder de samenvatting of het volledige document.

Samenvatting_Media Park Visie_NL

Summery_Media Park Vision_ENG

http://www.mediapark.nl/wp-content/uploads/2018/09/Media-Park-Vision-Book.pdf